Çanakkale Esat Paşa’nın 57.Alay Komutanı Şefik Aker’i Ziyareti
Çerçevesinde kadife paspurtu içerisinde 18.5×25 cm Fotoğrafın orijinal ölçüsü Esat Paşa’nın Ziyaret Hatırası Çanakkale Mevki Komutanı Esat (BÜLKAT) ve Anafartalar Çıkarmasını ilk karşılayan 57.Alay’ın komutanı Kurtuluş Savaşında Ege’de direnişi ilk örgütleyenlerin arasında yer alan Şefik Aker
TOPHANE İŞİ 6 ADET KAHVE FİNCANI VE TABAĞI
Kırmızı lüleci hamurundan mamul üç adet kahve fincanı ve üç adet tabağı. Eski Türkçe usta damgalı fincanların üzeri kalem işçiliğiyle bitkisel tarama motifleri ile stilize tuğra ve hilal desenli, halka tutamaklıdır. Tabaklar beş yapraklı çiçek formundadır. 19.yüzyıl, fincan çap: 6,5cm- tabak çap: 8,5 cm.
Tophane işi seramiklerde temel malzeme kildir. Ürünleri desenlemek için kullanılan kalemler çoğunlukla şimşir ağacından olup desenleri bezemek için de altın ve gümüş yaldız kullanılırdı. Lüle çamuru diğer çömlek çamurlarından farklıydı, ürünlerdeki orijinal renk devetüyü ve kırmızı idi ancak yapılan ürünlerin hepsinin farklı renkte olabiliyordu. Her bir ürün fırınlandıktan sonra ayrı bir renk alırdı ki bu Tophane Kil Lüle Sanatının sırrı idi.
Ahmet Ragıp Sanayi Nefise 1871
Figürlü Peyzaj, Osmanlı Türkçesi ile İmzalı, Duralit üzerine yağlıboya
56x35cm
Hilal-i Ahmer Cemiyeti - Sultan V. Mehmet Reşat
Hilal-i Ahmer Cemiyetine yardım toplamak amacıyla Almanya bastrılan Kartlar,
Vatana Muhabbet Yaralılara Muavenet, 11 Haziran 1868’de bir grup idealist doktor tarafından Hasta Askerler Yardım Cemiyeti kuruldu. 1877 yılında Osmanlı Hilal-i Ahmer adını aldı. Hilal-i Ahmer Cemiyeti’nin etkin yaşamı, II. Meşrutiyet’in ilk yıllarında başladı. Hilal-i Ahmer Cemiyeti’nin yılların suskunluğundan sonra Meşrutiyet’in farklı ortamında yeniden yaşam kazanması, bu değişikliklerden biriydi. 1911-1914 yılları arasında yeniden yapılanırken Trablusgarp ve Balkan savaşlarındaki yararlılıklarıyla da öne çıkan, böylece ülkeye birçok yönden pek çok katkısı olacağı anlaşılan bu kurumu
Osmanlı Deniz Subayları
Çanakkale Deniz Savaşlarında İngiliz Golyat Zırhlısını ve Avusturalya E 11 Denizaltısını batıran Gemi Komutanlarına Sultan Reşat tarafından düzenlenen Madalya takma töreni
"Sultan V. Mehmed Reşad" Portresi, Carl PIETZNER d.1853 ö: 1927
Carl PIETZNER d.1853 ö: 1927 İmzalı,
“Hilal-i Ahmer” için yapılan "Sultan V. Mehmed Reşad" Portresi, 1915 tarihli, imzalı karton üzerine suluboya, 48x63 cm.
Sultan V. Mehmed Reşâd’ın Hilâl-i Ahmer Cemiyeti’ne gelir getirmesi amacıyla Avusturya’da yayınlanmış olan “Tasvîr-i Hümâyûnu”nu, yani portresini taşımaktadır. Hilâl-i Ahmer Cemiyeti’nin ünlü yöneticisi Dr. Besim Ömer Paşa 13 Ekim 1915 günü dönemin Sadrazamı Mehmed Said Paşa’ya hitaben bir yazı kaleme almış, cemiyetin ciddi miktarda gelire ihtiyacı olduğunu belirterek, Sultan V. Mehmed Reşad’ ın portesinin Viyana’da bir Hilâl-i Ahmer kartpostalında basılmasını istemiştir. Bunun üzerine, Sultan V. Mehmed Reşad hemen Said Paşa kabinesinin reyine başvurmuş, kabine üyelerinin görüşünü ve onayını aldıktan sonra da 27 Ekim 1915 günü gerekli irade-i seniyyeyi vermiştir. Bir benzeri Dorotheum müzayede evinde satılmıştır.
https://www.dorotheum.com/en/l/463591/
Vatana Muhabbet Yaralılara Muavenet, 11 Haziran 1868’de bir grup idealist doktor tarafından Hasta Askerler Yardım Cemiyeti kuruldu. 1877 yılında Osmanlı Hilal-i Ahmer adını aldı. Hilal-i Ahmer Cemiyeti’nin etkin yaşamı, II. Meşrutiyet’in ilk yıllarında başladı. Hilal-i Ahmer Cemiyeti’nin yılların suskunluğundan sonra Meşrutiyet’in farklı ortamında yeniden yaşam kazanması, bu değişikliklerden biriydi. 1911-1914 yılları arasında yeniden yapılanırken Trablusgarp ve Balkan savaşlarındaki yararlılıklarıyla da öne çıkan, böylece ülkeye birçok yönden pek çok katkısı olacağı anlaşılan bu kurumu devlet gitgide daha çok önemsedi.
Osmanlı Mimari Cami Çizimi
Kastamonu'da tek Minareli Cami yapımı için Mimari çizim Osmanlı Türkçesi yazılmış açıklamalarında yer yer renkli kalem kullanılmış detaylı çizim
Ali Sami BOYAR (1880-1967)
''Köprülü Peyzaj'' Tuval üzeri yağlıboya 25x40 cm
Ahşap çerçevesi içerisinde
Osmanlı Dönemi 19 yy Primitif Peyzaj
Osmanlı Primitif Ressamlardan (Ermeni resssamlarımızdan yazmacıyanlardan biri olabilir..) ? İstanbul 19 yüzyıl çinko üzerine yağlıboya 50x80cm
Halil (Ali Halil)
Ali Halil Osmanlı Türkçesi ile imzalı
''Preveze Deniz Savaşı'' konulu
Tuval üzeri yağlıboya 60x80cm
Bedri Rahmi EYÜPOĞLU (1911-1975)
“Portre” İmzalı ''Aile Onaylı''
Resim defterinin kartonu üzerine çini mürekkebi 35x45cm
Bedri Rahmi EYÜBOĞLU (1911-1975)
'Vagon Restaurant' Aile Onaylı İmzalı Kağıt üzeri Çini Mürekkebi Müze camı içerisinde çerçeveli 20x28cm
Milli Mücadele – TAŞBASKI
“Milli Mücadelede Ordumuza cephane nakleden Türk Kadınlarından bir sahne”
Renkli Taşbaskı çizim afişi, 20.yy, 70×80 cm.
Türk Arabası – Amedeo PREZIOSI
İstanbul’u ve Osmanlı yaşamını büyük bir tutkuyla çalışan , İtalyan Oryantalist ressam Amadeo Preziosi tarafından 1858 ‘de çizilmiş Feraceli Türk kadınlarını taşıyan at arabası, renkli taşbaskı tekniğinde basılmış olan gravür.
Imprimeries Lemercier & Cie, Paris tarafından basılmış, 19. yüzyıl, oval formda,28×37 cm. Amedeo Preziosi (1816-1882) Maltalı ressam. Balkanlar, Osmanlı İmparatorluğu ve Romanya temalı sulu boya ve baskılarıyla tanınır, bilinen en eski İstanbul çizimleri Kasım 1842’ye tarihlenmektedir. 1844’te İngiltere’nin nin İstanbul Büyükelçisi Lord Caning’in özel sekreteri Robert Curzon Preziosi’yi Costumes of Constantinople albümünü yapması için görevlendirildi. Albüm günümüzde British Museum’da sergilenmektedir. Kartpostalların ve fotoğraf sanatının yeni yeni yaygınlaşmaya başladığı dönemde çalışan Amedeo, Avrupalı turistlere İstanbul ve çevresinin çizimlerini yapmıştır. 1858’de Paris’teki Lemercier atölyesinde en popüler eserlerini baskı olarak yayımlamaya karar vermiştir. Preziosi 1862’de Stamboul, Recollections of Eastern Life ve Souvenir d’Orient albümlerinin baskı çalışmalarını tamamlamıştır. Preziosi, İstanbul’da Rum bir kadınla evlenmiştir. Çiftin Mathilde, Giulia, Catherine ve Roberto adlı dört çocuğu olmuştur. Pera’daki Hamalbaşi Sokağı’nda yaşayan aile, daha sonra şehrin kargaşasından uzakta kalan San Stefano’ya (Yeşilköy)yerleşmiştir.
Fiyat: 16.000 TL
Hemen AlYuşa Tepesi ve Kemerburgaz – C. Le BRUYN
Cornelis Le Bruyn (1652-1726/7) İstanbul Yuşa Tepesi ve Kemerburgaz’ ın çarpıcı manzarasına sahip bir gravür. 18.yüzyıl, 39×46 cm.
“Voyage au Levant, c’est-à -dire dans les principaux endroits de l’Asie Mineure, dans les îles de Chio, Rhodes, Chypre, etc.(Levant’a, yani Küçük Asya’nın belli başlı yerlerine, Sakız, Rodos, Kıbrıs vb. Adalara seyahat edin)” Paris and Rouen: Jean-Baptiste-Claude Bauche e Charles Ferrand, 1725.” Hollandalı ressam ve gezgin Cornelis Le Bruyn’un Doğu’ya yaptığı seyahatlerin raporlarını bir araya getiren ilk Fransız kolektif baskısından zarif bir kopyası. Bu iki gezinin ilk Hollandaca baskıları biri 1698’de, diğeri 1711’de ve ilk Fransız 1700’de diğeri 1718’de çıktı
Prens Adaları, Marmara Denizi
“Prens Adaları Kınalı, Burgaz, Heybeliada ve Büyükada” İstanbul’a bağlı adalar topluluğu.
Bu ad adalara, Bizans döneminde soyluların, prenslerin, patriklerin hatta imparatorların sürgün yeri olarak kullanıldıkları; kimi kaynaklara göre de, Bizans İmparatoru II. Justinus 567’de Büyükada’da görkemli bir saray ve manastır yaptırdığı için verilmiştir.
Siyah/Beyaz Gravür, 19.yüzyıl, 24×50 cm.
Fiyat: 18.000 TL
Hemen Alİstanbul Haliç Panorama – Taşbaskı
“Constantinople Vue de la corne d’or” Büyük Eyüp Mezarlığını da kapsayan İstanbul Haliç Manzarası
Fransızca ve Osmanlıca açıklamalı, renkli taşbaskı gravür. Ebatları ve canlı renkleriyle nadir bulunur parça. 20.yüzyıl,
Fiyat: 20.000 TL
Hemen AlHaliç Balıkçılar – L.H.FISCHER
“L.H. Fischer : Das Goldene Horn” Altın Boynuz (Haliç)
Balıkçılar başlıklı bakır baskı tekniğinde gravür. 19.yüzyıl, 46×64 cm.
Tophane, İstanbul – J.C. Hobhouse
“View of Tophane or the Artillery Arsenal at Constantinople” / “Tophane Manzarası veya Konstantinopolis’teki Topçu Cephaneliği”
1813’de Londra’da akvatint baskı tekniğinde basılan orijinal renklere sahip gravür James Cawthorn Hobhouse tarafından yayınlanmış. 19.yüzyıl,
Fiyat: 20.000 TL
Hemen AlKilitbahir Çanakkale – Durand-BRAGER
Durand Brager’in “ KARADENİZ BOĞAZİÇİ VE DARDANELLLER’ DE GEZİ adlı albümden “DARDANEL KİLİTBAHİR
Avrupa konsoloslarının boğaz ikametgahının geçişini koruyan iki eski kaleden biri” başlıklı taşbaskı. Deniz ve Oryantalist konulu eserleriyle bilinen Fransız ressam Jean-Baptiste Henri Durand–Brager (1814–1879) çizimi. Taşbaskısı L. Sabatier tarafından hazırlanmış sepia renk üzerine taşbaskı gravür. Basımı 1850 lerde Goupil ve Ce. Paris, Berlin, New York. E. Gambart & Co. P. & D. Colnaghi London. Imp. Lemercier, Paris.
Humbaracı Ocağı (İstanbul) – J.C.HOBHOUSE
“The new barracks of the bombardiers and miners” / “Yeni Topçular ve Mayıncılar Kışlası” Sultan III. Selim tarafından 1793-97 yıllarında yaptırılan kışlanın Hasköy’e bakan sağ bloğu Humbaracı Ocağı, Sütlüce’ye bakan sol bloğu Lağımcı Ocağı tarafından kullanılmaktaydı
.Hendese-i Mülkiye Mektebi’nin sağ ön tarafında yer alan kışla binası günümüzde mevcut değildir. Halıcıoğlu’ndaki Humbaracı kışlasının James Cawthorn Hobhouse tarafından akvatint baskı tekniğinde Londra’da 1813 yılında basılan gravürü. 19.yüzyıl, 30×40 cm.
Fiyat: 15.000 TL
Hemen AlErtuğrul ATEŞ (d.1954)
Derviş, İmzalı 2000 tarihli, Tuval üzerine yağlıboya, 118×152 cm.
Adnan Turani (1925-2016)
Turani 99 imzalı kağıt üzerine yağlı boya Soyut çalışma 50x60cm.
Burhan UYGUR (1940-1992)
Figürlü Kompozisyon, İmzalı 1980 tarihli,
Karton üzerine yağlıboya, 16×20 cm.
Fiyat: 45.000 TL
Hemen AlNavarin Deniz Muharebesi – Ambroise-Louis GARNERAY
“Victoire Navale de Navarin”
İngiliz Başamiral Sir Edw.Codrington komutasındaki Fransa, İngiltere ve Rusya’nın birleşik kuvvetleri tarafından Osmanlı filosuna karşı kazanıldı. Fransız kuvvetlerine komuta eden Tuğamiral Amiral Chevalier de Rigny ve Rus kuvvetlerine komuta eden Tuğamiral Heyden, 20 Ekim 1827 (Paris, Jazet & Aumont, 1829)” açıklamalı. 20 Ekim 1827 de Osmanlı ve Mısır donanmalarına karşı, İngiliz, Fransız ve Rus donanmaları arasında gerçekleşen deniz muharebesidir. Ambroise-Louis Garneray (1783-1857) Garneray’ den sonra 1829’da Paris’te J. P. M. Jazet & Aumont tarafından akvatint baskı tekniğinde orijinal renklere basılan gravür.
19.yüzyıl, 55.3 x 78.4 cm
Sanâyi-i Nefîse Mektebi
Sanâyi-i Nefîse Mektebine ait Palet Formunda Mühür
Güzel sanatlar alanında eğitim vermek üzere II. Abdülhamit döneminde İstanbul’da 1882’de kurulmuş Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk güzel sanatlar okulu Sanayi-i Nefise Mektebi’ne ait orijinal mühür. 20.yy, çap 3 cm.
Okul günümüzde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olarak hizmet vermeye devam etmektedir.
Fiyat: 20.000 TL
Hemen AlOsmanlı Yanya Haritası
1902 tarihli renkli taşbaskı Yanya Haritası. Harita Osmanlıca olup, bölgeyle ilgili bilgi ve gravürler içermektedir
80×163 cm. Yanya vilayeti Balkan savaşları ile Osmanlı Devletinin elinden çıkmıştır.
Davud Paşa Kışlası – W. WATTS
“Camp at Daud Pascia”/ Davud Paşa Kampı William Watts (1752-1851) akvatint baskı tekniğinde el ile renklendirilmiş gravür.
‘Views In Turkey in Europe and Asia’ (Avrupa ve Asya’da Türkiye’den Manzaralar) başlıklı eserden bir manzara. 1806 Colnaghi and Co. Great Britain baskısı. Çok fazla rastlanmayan nadir bir eser
Surre-i Hümâyûn Alayı
“Description Du Pelerinage Des Turcs A La Mecque Et A Medıne, Du İls Vont Du Caire Pour Vısıter Le Tombeau De Mahomet, Avec Une Description Des Plantes Les Plus Rares Qui Se Trouvent Aux Environs Du Caire”
Osmanlı İmparatorluğu'nda Surre Emîni adıyla bilinen kurumun İstanbul'dan Mekke ve Medine'ye yardım ve armağanlarını götürmüş olan topluluktur.
“Kahire’den Hz. Muhammed’in (SAV) mezarını ziyaret etmek için Mekke ve Medine’ye yaptıkları Hac yolculuğunun detayları ile Kahire çevresinde bulunan en nadir bitkilerin tanımı” konulu Gravür. 20.yüzyıl, 41×46 cm.
Osmanlı Dönemi Deniz Subayları
Çerçeveli, kadife paspartu içerisinde 3 ayrı fotoğraf, Sol Baştaki Fotoğraf, 10×14 cm, Sağda bulunan 11×16 cm,
Aşağıdaki ise, 22x18cm Çanakkale Deniz Muharebesinde İngiliz HMS Goliath Zırhlısını ve Avustralya E 11 Denizaltısını Batıran Gemi Komutanlarına, Sultan Reşat tarafından düzenlenen Madalya Takma Töreni, Sol başta Muavent-i Milliye Torpidotu 2. Başkanı Alman Yüzbaşı Firle, Muavent-i Milliye Kumandanı Yüzbaşı Ali Rıza Efendi, Torpido Subayı Alman Andrea görülmektedir. 1917 Almanya Frolich Üssünde görev yapan Türk Deniz Subaylarımızın Demir Haç Nişanları iç kısımda kullanılmaktadır.
Fotoğraf alışılmış durumun tersini göstermektedir. Ön sırada oturan Teğmenlerimiz daha sonra Amiral rütbesine yükselen Tarık Ersun ve Amiral Necati Özdeniz’dir. 1. Dünya Savaşı öncesinde Torpido Eğitimi alan Osmanlı Deniz Subay ve Teknisyenleri
OSMANLI DÖNEMİ KAPI NUMARALARI
Pirinç levha üzerine Osmanlıca yazılmış kapı numarası plakaları. 20.yy
VAN USTA DAMGALI OSMANLI GÜMÜŞ KEMER
6 köşeli yıldız tokalı, her birine savat işçilikle farklı manzaralar işlenmiş 16 parçadan oluşan Van usta damgalı tuğralı Gümüş Kemer.
19.yy, 83 cm. uzunluk
ÇANAKKALE SERAMİK TESTİ
Geleneksel Türk kadını formunda Çanakkale Seramik Testi, boyut, kondisyon ve form açısından nadir bulunur koleksiyonluk eser
19.yy başlarına ait 25 cm yüksekliktedir.
REMONTOIR OSMANLI KADRAN SAAT
REMONTOIR Ancre De Precision, emaye kadran renkli feraceli kadınlar figürlü,
Osmanlı pazarı için özel imalat cep saati. 20.yy, çap 5 cm
PORSELEN HOKKA TAKIMI
Altın yaldız el boyama özel tepsisinde, rıhdan dahil 10 parça, bordo renkli porselen hokka takımı. Tepsisi ile birlikte, kondisyonu çok iyi, ender bulunur takım.
TOPHANE İŞİ LÜLE-ÇUBUK
Kırmızı lüleci çamurundan yapılmış yuvarlak formlu lülenin üzerine pirinç süslemeler bezenmiştir. Aynı şekilde pirinç kaplı çubuğun üzeri kırmızı yeşil kumaş ve sırma iplik sarılıdır. Lüle ucunda zincire bağlı bir yıldız mevcuttur. 19. yüzyıl, uzunluk (lüle-çubuk): 21 cm.
Tophane lüleciliği ise 1600’lü yıllarda tütünün Osmanlı topraklarına gelmesiyle başlamış. Tütün, lüle çamurundan yapılmış lülelerin içine konup, uzunluğu kullanıcısına göre değişen, tercihen de yasemin ağacından yapılan çubuklarla içilirmiş. Önceleri basit formlarda yapılan lüleler, giderek daha estetik bir görünüme kavuşturulmuş. Saray ve devlet büyükleri için lüleci üstatlara özel olarak yaptırılan lüleler; rölyef, altın, gümüş ve kıymetli taşlarla işlenmeleri ile halk tipi lülelerden ayrılmış. Yani bir anlamda lülelerin bezemesindeki işçilik, kullananın sosyal statüsünü belirler hale gelmiş. Osmanlı döneminde lüleciliğin en güzel örnekleri İstanbul’un Tophane semtinde yapılmış. Vaktiyle atölyelerin bulunduğu Lüleci Hendek Sokağı bugün halen adını muhafaza eder.
TEKKE KEHRİBAR SAPLI BASTON
Tekke işi, kehribar saplı şimşir baston. 19.yy, uzunluk 70 cm.
Mihrişah Valide Sultan Franco Smith PRINX
Mihrişah Valide Sultan, Osmanlı İmparatorluğu'nun Valide Sultanı, Osmanlı Padişahı III. Selim'in annesi ve III. Mustafa'ın eşi.
“A Turkish Lady, going with her slave to the bath” / Halıkıyla Hamama giden Türk Kadını (Mihrişah Valide Sultan),başlıklı renkli gravür, 18.yüzyıl, 18×27 cm.
Franco Smith Prinx tarafından Lord Baltimore Koleksiyonuna ait bir resimden renkli taşbaskı tekniğinde basılmış olan gravür.
Fiyat:
Hemen Al